Kvalitní sjednávání schůzek
Publikováno 24.01.2014 v 08:10 v kategorii Sjednávání schůzek, přečteno: 51x
Prodejní call centra jsou založena na telefonickém jednání s klienty i potenciálními zákazníky za účelem prodeje nebo propagace určitých výrobků či služeb. Tento popis práce mají na starosti takzvaní agenti. Každý z těchto agentů prochází školením, aby byl jeho přístup co nejprofesionálnější. Nejdůležitějším vybavením každého pracovníka call centra je telefon a další příslušenství jako například hlasový přepínač. Agenti nejdříve zavolají zákazníkovi, nabídnou mu službu a pokud se setkají se zájmem, sjednajís ním schůzku, nebo, pokud je to možné, mu službu ihned aktivují. Agenti jsou schopni kontaktovat několik desítek klientů denně, a přesto si zachovávají profesionální přístup ke každému zákazníkovi i v případě, že zaujímá krajně negativní postoj vůči nabídkám.
Marketing call centerje založen na telefonickém spojení. Tento druh marketingu se nazývá telemarketing. Aktivní telefonické oslovování klientů a následné sjednávání schůzek s nimi má tu výhodu, že se pracovník ihned dozví, zda má zákazník o danou službu či výrobek zájem. Vydané náklady jsou mnohem nižší, než by tomu bylo v případě propagace přes média, jako jsou například televize, noviny či rozhlas. Tomu nasvědčuje i fakt, ze se s příchodem nového tisíciletí počet call centerzmnohonásobil.
Pro výkon tohoto druhu práce je zapotřebí velká psychická odolnost, neboť ne každý agent se setká s kladnými reakcemi. Někdy dojde situace tak daleko, že je zaměstnanec nucen vyslechnout si i pár nelichotivých komentářů, a proto si tito pracovníci zasluhují velký obdiv.